Skip to content

Dovednostni

Dovednostní body určují, zda má hráčova postava nějaké bonusy či penalizace při vykonávání různých akcí ve hře. Co jaké dovednosti ovlivňují, je popsáno níže.

Síla

Svaly a fyzická síla. Hlavní využití síly je v boji a při nošení těžkých břemen. Síla poskytuje modifikátor k útoku a poškození zbraněmi nablízku a také modifikuje tvou nosnost. Připočítává se také k záchranným hodům proti síle.

Síla Modifikátor
3 -3
4 - 5 -2
6 - 8 -1
9 - 12 0
13 - 15 +1
16 - 17 +2
18 +3

Zručnost

Zručnost, reflexy a rovnováha. Modifikátor zručnosti ovlivňuje především schopnosti vyhýbat se útokům (OČ) a zasáhnout útoky na dálku. Do poškození se však nepřičítá. Připočítává se také k záchranným hodům na úhyb.

Zručnost Modifikátor
3 -3
4 - 5 -2
6 - 8 -1
9 - 12 0
13 - 15 +1
16 - 17 +2
18 +3

Výdrž

Výdrž představuje zdraví, odolnost a vytrvalost. Modifikátor výdrže ovlivňuje hlavně zdraví stvoření a také se připočítává k záchranným hodům proti smrti.

Výdrž Modifikátor
3 -3
4 - 5 -2
6 - 8 -1
9 - 12 0
13 - 15 +1
16 - 17 +2
18 +3

Rozum

Rozum představuje schopnost učit se, paměť a rozum. Rozumu určuje gramotnost hráčovy postavy a kolik jazyků ovládá. Modifikátor rozumu se také připočítává k záchranným hodům proti magii.

Rozum Modifikátor Gramotnost jazyky
3 -3 Negramotný Rozený
4 - 5 -2 Negramotný Rozený
6 - 8 -1 Základní* Rozený
9 - 12 0 Gramotný Rozený
13 - 15 +1 Gramotný Rozený +1
16 - 17 +2 Gramotný Rozený +2
18 +3 Gramotný Rozený +3

*Postava se zvládne alespoň podepsat, zvládá jednoduchou matematiku, rozpoznává znaky, ale není schopna porozumět souvislému textu.

Osobnost

Osobnost představuje sílu osobnosti a schopnost vést. Modifikátor osobnosti může ovlivňovat to jak na hráčovu postavu budou reagovat ostatní stvoření ve světě a kolik může postava mít nehráčských společníků. Připočítává se také k záchranným hodům proti ovlivnění mysli a morálce družiníků.

Osobnost Modifikátor MAx Počet společníků
3 -3 1
4 - 5 -2 1
6 - 8 -1 1
9 - 12 0 1
13 - 15 +1 2
16 - 17 +2 3
18 +3 4

Společníci

Za společníka může být považován jak placený družník, tak zvíře nebo třeba nějaký démon či jiné stvoření účastnící se dobrodružství s postavou.