Dovednostni¶
Dovednostní body určují, zda má hráčova postava nějaké bonusy či penalizace při vykonávání různých akcí ve hře. Co jaké dovednosti ovlivňují, je popsáno níže.
Síla¶
Svaly a fyzická síla. Hlavní využití síly je v boji a při nošení těžkých břemen. Síla poskytuje modifikátor k útoku a poškození zbraněmi nablízku a také modifikuje tvou nosnost. Připočítává se také k záchranným hodům proti síle.
Síla | Modifikátor |
---|---|
3 | -3 |
4 - 5 | -2 |
6 - 8 | -1 |
9 - 12 | 0 |
13 - 15 | +1 |
16 - 17 | +2 |
18 | +3 |
Zručnost¶
Zručnost, reflexy a rovnováha. Modifikátor zručnosti ovlivňuje především schopnosti vyhýbat se útokům (OČ) a zasáhnout útoky na dálku. Do poškození se však nepřičítá. Připočítává se také k záchranným hodům na úhyb.
Zručnost | Modifikátor |
---|---|
3 | -3 |
4 - 5 | -2 |
6 - 8 | -1 |
9 - 12 | 0 |
13 - 15 | +1 |
16 - 17 | +2 |
18 | +3 |
Výdrž¶
Výdrž představuje zdraví, odolnost a vytrvalost. Modifikátor výdrže ovlivňuje hlavně zdraví stvoření a také se připočítává k záchranným hodům proti smrti.
Výdrž | Modifikátor |
---|---|
3 | -3 |
4 - 5 | -2 |
6 - 8 | -1 |
9 - 12 | 0 |
13 - 15 | +1 |
16 - 17 | +2 |
18 | +3 |
Rozum¶
Rozum představuje schopnost učit se, paměť a rozum. Rozumu určuje gramotnost hráčovy postavy a kolik jazyků ovládá. Modifikátor rozumu se také připočítává k záchranným hodům proti magii.
Rozum | Modifikátor | Gramotnost | jazyky |
---|---|---|---|
3 | -3 | Negramotný | Rozený |
4 - 5 | -2 | Negramotný | Rozený |
6 - 8 | -1 | Základní* | Rozený |
9 - 12 | 0 | Gramotný | Rozený |
13 - 15 | +1 | Gramotný | Rozený +1 |
16 - 17 | +2 | Gramotný | Rozený +2 |
18 | +3 | Gramotný | Rozený +3 |
*Postava se zvládne alespoň podepsat, zvládá jednoduchou matematiku, rozpoznává znaky, ale není schopna porozumět souvislému textu.
Osobnost¶
Osobnost představuje sílu osobnosti a schopnost vést. Modifikátor osobnosti může ovlivňovat to jak na hráčovu postavu budou reagovat ostatní stvoření ve světě a kolik může postava mít nehráčských společníků. Připočítává se také k záchranným hodům proti ovlivnění mysli a morálce družiníků.
Osobnost | Modifikátor | MAx Počet společníků |
---|---|---|
3 | -3 | 1 |
4 - 5 | -2 | 1 |
6 - 8 | -1 | 1 |
9 - 12 | 0 | 1 |
13 - 15 | +1 | 2 |
16 - 17 | +2 | 3 |
18 | +3 | 4 |
Společníci
Za společníka může být považován jak placený družník, tak zvíře nebo třeba nějaký démon či jiné stvoření účastnící se dobrodružství s postavou.