Tvorba postavy¶
Pro tvorbu postavy budeš v první řadě potřebovat tužku a libovolný kus papíru, na který zaznamenáš statistiky své postavy. Alternativně můžeš použít nějaký z deníků postavy, které najdeš zde. Jak budeš připraven, následuj tyto kroky.
1. Naházej si dovednosti a zaznač si modifikátory¶
Hoď si 5x 4k6(zahoď nejnižší číslo) a výsledné hodnoty si přiřaď do dovedností dle vlastního uvážení. Připiš si modifikátory dovedností (více v kapitole Dovednosti) a nakonec si poznač gramotnost danou tvým rozumem.
2. Vyber si rasu a povolání a zapiš si speciální schopnosti¶
Vyber si jednu z ras a zaznač si její název do svého deníku postavy. Zaznač si také povolání, které sis pro svou postavu vybral. Pak si poznamenej všechny zvláštní schopnosti, které tvá postava získala těmito výběry. Hoď si na životy v závislosti na vybraném povolání, zaznač si bonus k útoku a záchranný hod. Popřípadě učiň volbu u schopností, které to vyžadují. Nezapomeň také na hybnost a poznačit si, kolik můžeš umět jazyků.
Alternativní pravidlo: Jazyky
Hráč si nemusí vybírat své jazyky při tvorbě postavy. Na místo toho si jen poznačí, kolik jazyků se může naučit a po té, když se při hře setká z novým jazykem. Může říct, že ho umí a zapsat si ho jako známý jazyk.
3. Poznač si nosnost a nakup výbavu¶
Zaznač si svou nosnost (10 + modifikátor síly pro vybavené předměty a 18 + modifikátor síly pro uschované předměty) a nakup si výbavu. Pokud tvá postava nic nezdědila, začíná s bohatstvím ve výši 3k6 x 10 stříbrných. Za které si může nakoupit libovolnou výbavu z tabulek v kapitole Vybavení a nosnost. Pozor na tvé povolání a rasu, které mohou uvalovat restrikce na výbavu, kterou můžeš koupit nebo používat.
Pozor: Rozdělení předmětů
Dbej na rozdělení předmětů na vybavené a uschované.
4. Poznač si obranné číslo¶
Obranné číslo tvé postavy je stanoveno třemi faktory. A to konstantou 10, brněním, které sis vybral v předchozím kroku, a modifikátorem zručnosti.
Obranné číslo bez brnění
Pokud tvá postava nemá žádné brnění, její základní OČ je 10 + modifikátor zručnosti.
5. Poznač si úroveň a zkušenostní body¶
Pokud nebylo stanoveno jinak, tvá postava začíná na úrovni 1 s 0 zkušenostními body a cílem 10 zkušenostních bodů do další úrovně.
6. Původ a jméno¶
Zformuluj 1 větu, která charakterizuje tvou postavu. Je-li to nutné pro kampaň, PJ může tuhle charakteristiku modifikovat. Když máš vše hotové, dej své postavě jméno.
Přiklady charakteristik
Putující kovář se zálibou v nebezpečí. Mág hledající nesmrtelnost. Válečný veterán s dobrým srdcem....