Trpasličí bijec¶
Požadavky
Tohle povolání je dostupné pouze trpaslíkům.
Bijci jsou trpaslíci, kteří ve svém původním životě utrpěli vážnou ztrátu. Neschopni nalézt klid, se rozhodli zahodit svůj předchozí život a zavázat se sekeře. Bijec vyhledává jen ty nejnebezpečnější bestie, u kterých doufá, že jej konečně zbaví utrpení života. Hlavní hnací sílou bijce je jeho zášť nad vlastní existencí. Nebojí se ničeho a smrtelné nebezpečí vítá s otevřenou náručí. To dělá z bijců výjimečné a extrémně nebezpečné bojovníky. Povolání bijce je vhodné pro kohokoliv, kdo se neštítí věčné zatracení.
Tabulka postupu¶
ÚROVEŇ | HP | Bonus k zásahu | Z.Hod |
---|---|---|---|
1 | 2+1k8+MOD Výdrž | +0 | 16 |
2 | +1k10+MOD Výdrž | +1 | 15 |
3 | +1k10+MOD Výdrž | +2 | 14 |
4 | +1k10+MOD Výdrž | +3 | 13 |
5 | +1k10+MOD Výdrž | +4 | 12 |
6 | +1k10+MOD Výdrž | +5 | 11 |
7 | +1k10+MOD Výdrž | +6 | 10 |
8 | +1k10+MOD Výdrž | +7 | 9 |
9 | +1k10+MOD Výdrž | +8 | 8 |
Schopnosti povolání¶
Trénované zbraně: Základní zbraně a všechny druhy seker
Trénovaná brnění: žádné
Bonus k záchraně: +1 proti smrti, síle a ovlivnění mysli (+3 když běsní)
Tvrdá kůže¶
Tvá kůže je na tolik tvrdá, že funguje jako kožené brnění. Pokud na sobě nemáš žádnou zbroj, získáváš bonus +2 do OČ.
- Vylepšení: Na 3., 6. a 9. úrovni se tento bonus zvedne o +1.
Běsnění¶
Bijec může 1x denně, po obdržení poškození, začít běsnit. To mu poskytne následující bonusy a postihy.
- Ignorování bolesti: Bijec obdrží dočasné životy ve výši poloviny poškození, na základě kterého začal běsnit. Pokud ho dané poškození nezredukovalo na 0 životů.
- Bonus k zásahu a poškození: Bijec obdrží bonus +1 k zásahu a poškození svými útoky a jeho poškození působí i na stvoření, která jsou normálně imunní vůči nemagickým útokům.
- Záchranné hody: Bijcův bonus k záchranným hodům proti smrti, síle a ovlivnění mysli se zvýší z +1 na +3.
- Bezohlednost: Bijec obdrží postih -1 k OČ a při hodu NAT 1 na zásah se ožene po spojenci, který je poblíž nebo ve vzájemném ohrožení se stejným nepřítelem jako bijec (nový hod na zásah)
- Zášť: Bijec získává 1 bod zášť i za každý útok, kterým zasáhne.
- Konec běsnění: Běsnění končí buď uběhnutím 10-ti kol, tím, že bijec upadne do bezvědomí nebo pokud v daném kole nezaútočí. (na cokoliv, nemusí uspět).
Zášť¶
V trpasličím bijci se hromadí zášť za každý neúspěch v boji. Bijec obdrží 1 bod zášti za každý neúspěšný hod na zásah nebo na záchranu a také získává zášť, za každé 2 body poškození, které obdrží.
- Šílenství: Pokud hladina zášti překročí bijcův limit zášti, který je dán součtem bijcovi hodnoty výdrže a osobnosti, musí na začátku svého každého tahu, co je tato hladina překročena, podstoupit záchranný hod proti ovlivnění mysli. Pokud selže, hráč permanentně ztrácí kontrolu nad bijcem (postava je efektivně mrtvá) a ten začne běsnit (pokud již tak nedělá) a nesystematicky a náhodně útočit na vše živé kolem sebe. Jeho zášť již neklesá.
- Ztráta zášti: Jediný známí způsob jak bijce zbavit zášti je použití jedné z následujících schopností proti živému cíli.
- Kombinace schopností: Bijec může aktivovat pouze 1 schopnost za kolo.
Cena zášti | Efekt schopnosti |
---|---|
3 | Zběsilí úder - Bijec má bonus +1 k zásahu a poškození na svůj první útok v tomhle kole. |
8 | Zářez - Povýší neúspěšný zásah na úspěšný nebo úspěšný na kritický zásah. |
18 | Zabít - Cíl od bijce automaticky obdrží zásah a musí uspět v záchranném hodu proti smrti nebo zemřít. |
Vyčerpávající běsnění (Úroveň 5)¶
Od 5. úrovně může bijec běsnit vícekrát než 1x denně. Avšak za každé další běsnění, mimo to první, obdrží bijec body únavy ve výši své úrovně.