Lovec¶
Lovci jsou nepřekonatelní průvodci divočinou. Díky svým znalostem přírody a stopovacím schopnostem. Jsou nepostradatelní v každé skupině dobrodruhů, která plánuje cestu do neznáma. Lovci jsou mistři lukostřelby a jejich vybroušené smysly jim pomohou se vyhnout kde jaké léčce. Často chodí ověšení, kde jakými zuby, či lebkami na symbol toho, jak silná monstra dokázali ulovit. Lovec také nikdy není sám, jelikož mu dělá společnost perfektně vycvičené zvíře, které samo dokáže zahnat ne jednoho protivníka. Povolání Lovce je vhodné pro kohokoliv kdo má blízko k přírodě a rád zneškodňuje nepřátele dřív, než se k němu dostanou.
Tabulka postupu¶
ÚROVEŇ | HP | Bonus k zásahu | Z.Hod |
---|---|---|---|
1 | 2+1k6+MOD Výdrž | +0 | 16 |
2 | +1k6+MOD Výdrž | +1 | 15 |
3 | +1k6+MOD Výdrž | +2 | 14 |
4 | +1k6+MOD Výdrž | +3 | 13 |
5 | +1k6+MOD Výdrž | +4 | 12 |
6 | +1k6+MOD Výdrž | +5 | 11 |
7 | +1k6+MOD Výdrž | +6 | 10 |
8 | +1k6+MOD Výdrž | +7 | 9 |
9 | +1k6+MOD Výdrž | +8 | 8 |
Schopnosti povolání¶
Trénované zbraně: Všechny
Trénovaná brnění: Lehké včetně štítů
Bonus k záchraně: +2 na úhyb a proti síle
Zručný střelec¶
Lovec je expertem v používání luků a jiných střelných zbraní. Lovec má bonus +1 k zásahu útoky na dálku.
Ostražitý¶
Lov nebezpečných zvířat a monster naučil lovce nikdy nepolevovat ve své ostražitosti. Lovec není překvapen a je na tahu jako první pokud v hodu na překvapení nepadne 1.
Věrný společník¶
Lovec se může pokusit utvořit pouto s nalezeným zvířetem. Pokud je pokus úspěšný, zvíře se stane věrným společníkem lovce.
- Navázání pouta: Lovec musí přistoupit k osamělému zvířeti a 1 směnu s ním mírumilovně interagovat. Lovec si pak hodí na ověření osobnosti. Pokud uspěje, zvíře se stane lovcovým věrným společníkem.
- Typ zvířete: Pouto lze navázat s jakýmkoliv, v daném světě, běžným zvířetem. Ne větší než zvířecí inteligence. Magická zvířata a obří verze zvířat mohou být povolena od PJ.
- Limit: Lovec může mít silné pouto pouze s jedním zvířecím společníkem, jehož úroveň nesmí převýšit úroveň lovce. To však nějak neomezuje počet zvířecích společníků, které lovec získal mimo tuto schopnost.
- Chování: Věrný zvířecí společník bude oddaně bojovat po boku lovce a nikdy nemusí ověřovat morálku. Také bude následovat jednoduché pokyny bez toho, aby pro ně musel být předtím trénován. (I takové pokyny, které třeba nejsou pro daný zvířecí druh běžné.)
- Zvíře do začátku: Pokud si lovec přeje, může začínat hru s loveckým psem zdarma, který bude fungovat jako jeho věrný společník.
- Zíksávání zkušeností: Věrný zvířecí společník získává zkušenosti stejnou rychlostí jako lovec. S každou dosaženou úrovní obdrží +3 životy. S každou druhou dosaženou úrvní bonus +1 k zásahu, poškození a záchranným hodům, a s každou třetí dosaženou úrvoní bonus +1 k OČ. Dosažené úrovně se počítají od úrovně na které se zvíře stalo věrným společníkem.
Schopnosti lovce¶
Lovec disponuje sadou schopností, které mu zvyšují šance na přežití v divočině a úspěšný lov. Na první úrovni umí lovec každou z těchto schopností vykonávat s HU 6. Dále však může investovat body specializace a tím snížit HU o 1 až na minimální HU 2.
- Úroveň 1: Lovec začíná hru se 4-mi body specializace, které si může rozdělit do svých schopností dle svého uvážení.
- Další úrovně: Každou další úroveň obdrží lovec další 2 body specializace.
Prozkoumat oblast¶
Funguje jako venkovní průzkum popsán v základních schopnostech.
Přežití¶
Funguje jako přežití popsáno v základních schopnostech. Navíc lze tuto schopnost využít dalšíma dvěma způsoby.
- Při přenocování v divočině: může postava vybrat 1 potřebu, kterou sama obstará. Pokud pak uspěje v ověření této schopnosti, potřeba je úspěšně obstarána.
- Při ztrátě směru: může postava hodit na ověření této schopnosti. Pokud uspěje. Předejde ztracení.
Skrývání v divočině¶
Lovec se může pokusit ukrýt v divočině i na místech kde není nepatrné krytí. Jako například lehký nadzemní porost. Po ukrytí se také může nenápadně pohybovat.
- Nenápadný pohyb: Při neúspěšném hodu na překvapení (při plížení), se může lovec pokusit o ověření této schopnosti aby zůstal skryt.
- Omezení zbroje: HU schopnosti se zvedá o 2 za každý stupeň zbroje nad lehkou, kterou má lovec na sobě při provádění této schopnosti.
Stopování¶
Lovec se může pokusit rozeznat a následovat stopy.
- Obtížnost: Obtížnost může být modifikována různými okolnostmi. Jako je třeba tvrdost země, sníh, déšť a podobné.
Znalost monster¶
Lovec se může pokusit si vybavit informace o libovolném monstru které vidí. Při úspěšném ověření schopnosti se může postava dotázat na libovolnou vlastnost či statistiku monstra a PJ popravdě odpoví.
- Neúspěch: Postava se nemůže znovu pokusit vybavit více informací o daném druhu monstra, dokud nestráví 1 směnu jeho důkladným nerušeným zkoumáním.
- Alternativní využití: Alternativně lze tato schopnost využít k trénování zvířat a zvířatům podobných monster.
Sběratel trofejí¶
Lovci jsou vášniví sběratelé trofejí. Lovec si může z mrtvého monstra vzít trofej (např: zub draka nebo roh jednorožce), která mu přinese štěstí do dalších bojů s podobnými monstry.
- Velikost: Rozměry trofeje musí být znatelné (minimálně 1 slot)
- Výhoda: Pokud má lovec trofej u sebe neb třeba vystavenou doma, funguje jako talisman pro štěstí. Lovec získává bonus +1 k zásahu a poškození a také bonus +1 k záchranným hodům proti monstrům stejného druhu a jejich schopnostem (nesčítá se).
Osamělý lovec - varianta lovce¶
Varianta lovce pro hráče, kteří by chtěli hrát za lovce ale zvířátka nejsou úplně jejich šálek kávy.
Změny¶
- Kostka života: Od 2. úrovně háže osamělý lovec na životy 1k8 na místo 1k6.
- Věrný společník: Osamělý lovec ztrácí tuhle schopnost.
- Bojové talenty: Osamělý lovec obdrží bojový talent na 4. a 8. úrovni.