Skip to content

Minstrel

Image title

Minstrelové jsou potulní hudebníci, zpěváci a baviči. Jejich ohromný talent zaujme i to nejnáročnější publikum. Ať už sedíte večer u táboráku nebo prohledáváte kobky starého hradu, minstrelova melodie a zpěv vás pohladí na duši. Jejich poutavá muzika jim běžně otevírá dveře i do vyšších společností, kde jsou ale často zneužíváni jako špioni. Povolání minstrela je vhodné pro každého kdo se rád podělí o svůj talent a nevadí mu se dostat do potíží.

Tabulka postupu

ÚROVEŇ HP Jazyky Bonus k zásahu Z.Hod
1 2+1k6+MOD Výdrž 1 +0 16
2 +1k4+MOD Výdrž 2 +1 15
3 +1k4+MOD Výdrž 2 +1 14
4 +1k4+MOD Výdrž 3 +2 13
5 +1k4+MOD Výdrž 3 +2 12
6 +1k4+MOD Výdrž 4 +3 11
7 +1k4+MOD Výdrž 4 +3 10
8 +1k4+MOD Výdrž 5 +4 9
9 +1k4+MOD Výdrž 5 +4 8

Schopnosti povolání

Trénované zbraně: Základní zbraně, malé a střední zbraně

Trénovaná brnění: Lehké zbroje

Bonus k záchraně: +2 na úhyb a +4 proti ovlivnění mysli

Extra výbava: Strunný nebo dechový hudební nástroj (1 až 2 sloty)

Inspirace

Minstrel může tolikrát denně kolik je jeho úroveň. Zahrát krátkou melodii (jako běžnou akci) a tím poskytnout spojenci inspiraci.

  • Inspirace: Inspirace trvá 1 směnu a může být využita jako jednorázový bonusu +1 k ověření dovednosti nebo schopnosti a nebo jako jednorázový bonus +3 k zásahu, OČ či záchrannému hodu.
  • Využití: Kdy se inspirace využije určuje inspirované stvoření.
  • Souběh: Jedno stvoření nemůže mít v jednu chvíli více jak jednu inspiraci.

Jazyky

Minstrel se může naučit 1 libovolný jazyk.

  • Vylepšní: Každou sudou úroveň se může naučit další jazyk.

Alternativní pravidlo: Jazyky

Hráč si nemusí vybírat své jazyky předem. Na místo toho si jen poznačí, kolik jazyků se může naučit a po té, když se při hře setká z novým jazykem. Může říct, že ho umí a zapsat si ho jako známý jazyk.

Okouzlující vystoupení

Minstrel může fascinovat stvoření v okolí až 9 metrů.

  • Omezení: Schopnost může být použita jen jednou denně za každé 2 úrovně minstrela (zaokrouhleno nahoru). Nelze ji použít v boji a během její používání se minstrel pohybuje maximálně polovinou své hybnosti.
  • Výběr cílů: Může být ovlivněno jedno nebo více stvoření avšak jejich součet úrovní nesmí přesáhnout dvojnásobku minstrelovi úrovně. Pokud je cílem skupina, výběr cílů ve skupině probíhá náhodně.
  • Typy cílů: Na 1. úrovni může minstrel ovlivňovat lidi a lidem podobná stvoření. Od 3. úrovně pak navíc zvířata a od 5. úrovně libovolná monstra.
  • Záchranný hod: Každý cíl musí uspět v záchranném hodu proti ovlivnění mysli nebo být fascinovaný (viz. Fascinované subjekty níže).

Fascinované subjekty

Fascinované subjekty věnují všechnu svou pozornost Minstrelovi. Pokud minstrel u vystoupení chodí, tak fascinované subjekty ho následují.

  • Doba trvání: Fascinace trvá po celou dobu minstrelova vystoupení.
  • Přerušení: Násilí nebo hlasité zvuky fascinaci ihned ukončí.

Okouzlení fascinovaných subjektů

Pokud minstrelovo vystoupení trvá aspoň 1 směnu bez přerušení. Každé fascinované stvoření musí provést další záchranný hod proti ovlivnění mysli (s bonusem +2) nebo jej minstrel okouzlí.

  • Přátelství: okouzlená stvoření budou minstrela považovat za důvěryhodného přítele a v případě nutnosti jej budou bránit.
  • Příkazy: Sdílejí-li jazyk, okouzlená stvoření poslouchají minstrelovi příkazy. Příkazy, které jsou v rozporu s morálkou či zvyky okouzleného stvoření jsou ignorovány. Stejně tak i sebevražedné příkazy.
  • Doba trvání: Okouzlení trvá 1 směnu za každou úroveň minstrela.

Minstrelské schopnosti

Minstrel disponuje sadou schopností, které nabyl během svých studií nebo putování po světě. Na první úrovni umí minstrel každou z těchto schopností vykonávat s HU 6. Dále však může investovat body specializace a tím snížit HU o 1 až na minimální HU 2.

  • Úroveň 1: Minstrel začíná hru se 4-mi body specializace, které si může rozdělit do svých schopností dle svého uvážení.
  • Další úrovně: Každou další úroveň obdrží minstrel další 2 body specializace.

Eskamotáž

Minstrel se může pokusit ukrást malý předmět (max. velikost 1 slot) ve výbavě cíle nebo se pokusit o jiný eskamotérský trik. Jako nechat zmizet předmět v ruce nebo nenápadně podsunout jed do pití.

  • Modifikace obtížnosti: Každé 2 úrovně cíle (případně pozorovatele) nad úroveň minstrela, udělují kumulativní postih -1 k hodu na úspěch.
  • Přirozená 1: Minstrel neuspěje a musí uspět v záchranném hodu na úhyb nebo být odhalen.

Odezírání ze rtů

Minstrel se může pokusit o odezírání ze rtů cíle, kterému dobře vidí na ústa (Většinou ne dál než 10 metrů).

  • Úspěch: Minstrel se přesně dozví o čem dotyčný mluvil.
  • Neúspěch: Minstrel se dozví jen přibližná témata o kterých se cíl bavil.
  • Opakování hodu: Hod je možné (a nutné) opakovat jen při výrazné změně situace. Například cíl si přesedne do jiné části lokálu.

Přelsti magii

Minstrel se může pokusit aktivovat magický předmět (jako je svitek či kouzelná hůl) bez toho, aby věděla jak daný předmět funguje, jaký má efekt nebo bez splnění podmínek jeho použití.

  • Úspěch: Úspěch znamená jednorázovou aktivaci předmětu (dle popisku daného předmětu). Nikoliv však pochopení jeho fungování.
  • Neúspěch: Při neúspěchu se nic nestane. O nový pokus o přelstění se může minstrel pokoušet až po dosažení nové úrovně.

Rozlušti text

Minstrel se může strávit 1 směnu studováním libovolného nemagického textu, mapy či obrazce a pokusit zjistit jeho základní podstatu. I když daným jazykem nemluví nebo je text třeba zašifrovaný.

  • Neúspěch: Při neúspěchu se o nové porozumění může minstrel pokusit až po dosažení nové úrovně (nemusí se jednat o novou úroveň řemesla).

Znalost světa

Minstrel se může pokusit vybavit si informace o libovolném monstru, hrdinovy, události nebo jiných faktech o světě.

  • Neúspěch: Minstrel neví nic o dané tématice. Schopnost na tuhle tématiku již nelze znovu použít.

Nepřipravené téma

Pokud PJ nedokáže na danou tématiku nic odpovědět. Nemusí odpovídat nic. Lepší přístup je však nechat hráče si něco vymyslet a vzájemnou kolaborací dojít k odpovědi, která se stane pravdou.