Magie¶
Ve starém světě je magie všude kolem. Víří nad hlavami smrtelníků i Povznesených ale nikdo úplně netuší odkud se bere. Existují teorie, že na svět proniká z vyšších sfér, když Povznesení otevřou portál do vyšší sféry. Jiní zase tvrdí, že magie je omezený přírodní zdroj a mělo by se jí šetřit. Nic to však nemění na faktu, že magie je všude kolem. Existují odvážlivci, kteří se naučí formovat magii k obrazu svému. Ti pak většinu svého života stráví zkoumáním nových kouzel a hledáním magických zřídel, která propůjčí kouzelníkovi ohromnou moc. Pravidla pro používání magie jsou následující.
Třída kouzel¶
Kouzla jsou rozdělena do 6-ti základních tříd dle síly (1 - 5 + mocná kouzla). Některým povoláním se postupem na novou úroveň odemykají nové třídy kouzel.
Učení se kouzel¶
Mágové se můžou naučit libovolné kouzlo třídy, kterou umí seslat. K naučení kouzla je však třeba nejdříve kouzlo získat.
- Získávání kouzel: Mág může získat nové kouzlo rozluštěním magické knihy jiného kouzelníka, naučením od jiného kouzelníka nebo magickým výzkumem.
- Přeučení kouzla: Pokud má mág přístup ke kouzlu, tak jak je popsáno v předešlém bodě. Může nahradit libovolné kouzlo, které umí, tímto novým kouzlem. Případně se jej naučit navíc. Má-li na kouzlo kapacitu. Přeučení kouzla trvá 1 den.
Sesílání kouzel¶
Počet kouzel, které může kouzelník seslat za 1 den. Je omezen jeho úrovní. Kapacita sesílání se nevztahuje na specifická kouzla, nýbrž na třídu kouzel. Takže mág může například seslat za 1 den 3 libovolná kouzla první třídy.
Volitené pravidlo: Upcasting
Kouzla nižších tříd mohou být seslána jako sesílání vyšší třídy. To však nemá inherentní dopad na sílu kouzla. Například pokud má kouzelník kouzlo první třídy a umí během jednoho dne seslat 2 kouzla první třídy a jedno kouzlo druhé třídy. Může všechna 3 tato seslání použít na seslání daného kouzla první třídy.
Kouzla obecně¶
Základní pravidla a definice platící pro všechny kouzla ve hře.
- Sesílání - Vyčarování kouzla trvá 1 běžnou akci a vyžaduje hlasité zaříkávání, excentrické pohyby rukou a případně i další komponenty.
- Odvolání - Kouzlo může být kdykoliv odvoláno tím kdo jej seslal (pokud nebylo odraženo).
- Koncentrace - Některá kouzla vyžadují koncentraci. Koncentrace nijak neomezuje fungování čaroděje. Avšak pokud je čaroděj zasažen nebo neuspěje v záchranném hodu, existuje 3 z 6-ti šance, že koncentraci ztratí a tím kouzlo ukončí. Koncentrace také končí ve chvíli, kdy čaroděj ztratí vědomí. V jednu chvíli může být aktivní jen jedno kouzlo vyžadující koncentraci.
- Záchranný hod - Cíl většiny kouzel může podstoupit záchranný hod a tím se vyvarovat jeho efektu. U kouzel působící poškození, pak zredukovat obdržené poškození na polovinu. Záchranné hody se také dají dobrovolně selhat. Na záchranný hod má cíl nárok i v případě, že je cílem kouzla předmět v jeho výbavě.
- Maximální poškození - Kouzlo může udělit na nejvýš 20 kostek poškození.
- Kombinace efektů - Více souběžných kouzel, nemůže být použito k ovlivnění toho samého atributu (Síla, Zručnost, OČ, Životy a podobně...) avšak protichůdná kouzla se mohou vzájemně vyrušit.
Magický výzkum¶
Mágové a některé magii ovládající povolání se mohou věnovat magickému výzkumu. Magickým výzkumem lze vyrábět různé lektvary, svitky a magické předměty. Jak funguje výroba samotná se můžete dočíst v kapitole mezi dobrodružstvími.
Magické předměty¶
Základní pravidla k běžným magickým předmětům.
Lektvary a svitky¶
Lektvary a svitky jsou z čistě mechanického hlediska jedna a ta samá věc. Jedná se o jednorázový předmět, který se po použití zničí a jehož výsledkem, je nějaký, většinou magický, efekt. Kdokoliv může použít lektvar a však použití svitku vyžaduje magické nadání a gramotnost.
- Aktivace předmětu: Aktivace svitku nebo vypití lektvaru stojí běžnou akci.
- Úroveň svitků: Na rozdíl od sesílání běžných kouzel, jsou kouzla na svitcích uchována na specifické úrovni. Neřídí se tedy úrovní sesilatele. Kouzla na svitcích jsou dle třídy kouzla většinou sesílány následujících úrovních.
- Kouzla 1.třídy: Jako sesilatel 1. úrovně.
- Kouzla 2.třídy: Jako sesilatel 3. úrovně.
- Kouzla 3.třídy: Jako sesilatel 5. úrovně.
- Kouzla 4.třídy: Jako sesilatel 7. úrovně.
- Kouzla 5.třídy: Jako sesilatel 9. úrovně.
- Mocná kouzla: se na svitcích nenachází.
Magické grimoáry¶
Grimoáry jsou speciální knihy, do kterých si kouzelníci zapisují svá kouzla. Grimoáry vždy obsahuje několik kouzel, které se lze z grimoáru naučit. Kouzla jsou však vždy psána takovým způsobem, aby jim rozuměl pouze původní majitel. Kouzla musí tedy před naučením první rozluštěna.
- Další efekty: Grimoáry mohou mít i různé posilující magické efekty pro držitele.
Magická žezla¶
Skoro až metr dlouhá hůl schopna sesílat předdefinovaný magický efekt. Efekt je většinou sesílán formou úderu nebo poklepáním žezlem. Žezla mohou být použita a aktivována kýmkoliv, bez magického nadání.
- Počet použití: Žezlo má většinou při nálezu 1k10 použití.
- Aktivace předmětu: Aktivace žezla stojí běžnou akci. V některých případech (například použití jako součást útoku) se na aktivaci nevztahují postihy za vzájemné ohrožení.
- Dobytí: Nelze, ale PJ může udělat výjimku.
Magické hůlky¶
Krátká asi 30 čísel dlouhá hůlka schopna seslat předdefinovaný magický efekt. Efekt je většinou stejný jako některé z kouzel, které může mág získat. Magické hůlky mohou být aktivovány pouze postavami, kterým to umožňuje jejich povolání.
- Počet použití: Magická hůlka má většinou při nálezu 2k10 použití.
- Aktivace předmětu: Aktivace hůlky stojí běžnou akci.
- Dobytí: Nelze, ale PJ může udělat výjimku.
Magické hole¶
Více jak dvoumetrová magická hůl schopna vyvolávat hned několik různých magických efektů. Magické hole jsou nezbytným společníkem každého čaroděje a jejich aktivace vyžaduje velkou magickou odbornost. Magické hole mohou být aktivována pouze postavami, kterým to umožňuje jejich povolání.
- Počet použití: Magická hůl má většinou při nálezu 3k10 použití.
- Aktivace předmětu: Aktivace hole stojí běžnou akci a nevztahují se na ni postihy za vzájemné ohrožení.
- Dobytí: Nelze, ale PJ může udělat výjimku.
Zbraně a zbroje¶
Další běžnou podobou magických předmětů jsou zbraně, štíty a zbroje. Ty lze většinou poznat pomocí modifikátoru vedle názvu. Například "Meč ničitel +2". Tento modifikátor se připočítává jak k hodům na zásah tak poškození provedenému touto zbraní. U štítů a brnění se pak tento bonus přičítá k OČ. Magické zbraně a zbroje mohou být použity kýmkoliv kdo je trénovaný v používání výbavy stejného typu.
- Další efekty: Magické zbraně a zbroje mívají často i další aktivovatelné nebo pasivní efekty.
- Rozsah modifikátorů: +1 (Nejběžnější magický předmět) až +3 (Legendární zbraň nebo zbroj)
Ostatní magické předměty¶
Při hře se lze setkat i s dalšími magickými předměty. Obecně platí, že takové magické předměty mohou být použity kýmkoliv kdo je má jako součást svých vybavených předmětů.
- Omezení: Stvoření může mít naráz vybaven jen 1 magický předmět daného typu (jedny boty, jedna přilba, jeden plášť atd...). Výjimkou jsou magické prsteny. Ty lze mít vybavené 2 (1 na každé ruce).
- Aktivace: Jak je magický předmět aktivován nemusí být na první pohled jasné. Hráč si na způsob aktivace může přijít experimentováním nebo použitím nějaké identifikační magie. Aktivace předmětu stojí většinou běžnou akci.
- Prokleté předměty: Některé předměty mohou být prokleté. Nasazený prokletý předmět nelze sundat, dokud není prokletí zlomeno.
Seznam kouzel¶
Doporučený seznam a třídy kouzel pro hraní hry. Kouzla v závorkách jsou obrácené verze kouzel. Obrácené verze kouzel jsou považována za odlišná kouzla. Při učení kouzla si lze vybrat, kterou verzi kouzla se chce postava naučit. Pokud se chce postava naučit obě verze musí se kouzlo naučit dvakrát.
Znění kouzel
Efekt kouzel, která mají v tabulce český název. Najdeš rozepsaná pod tabulkou.
Kouzla 1. třídy | Kouzla 2. třídy | Kouzla 3. třídy | Kouzla 4. třídy | Kouzla 5. třídy | Mocná kouzla |
---|---|---|---|---|---|
Zvířecí přítel | Barkskin | Animate Dead, Temporary | Command Undead | Animate Dead | Acid Fog |
Auditory Illusion | Povzbudit (Unavit) | Blacklight | Confusion | Bonewrack | Anti-Magic Shell |
Colour Spray | Blindness / Deafness | Bone Staff | Corpse Clairvoyance | Cloudkill | Bonesteel |
Command Dead | Blur | Call Lightning | Corpse Mask | Commune | Death Spell |
Corpse Visage | Bone Armour | Carrion Stench | Create Water | Commune with Nature | Deathlessness |
Zahoj lehká zranění (Způsob lehká zranění) | Continual Light (Continual Darkness) | Clairvoyance | Cure Serious Wounds (Cause Sr. Wounds) | Commune With Spirit | Disintegrate |
Dancing Lights | Death Recall | Crypt Sight | Curse | Conjure Elemental | Doomveil |
Deathlight | Detect Invisible | Cure Disease (Cause Disease) | Dimension Door | Contact Higher Plane | Dream Quest |
Decay (Ward Against Decay) | ESP | Death Ward | Emotion | Control Weather | Energy Drain |
Detect Danger | False Aura | Dispel Illusion | Growth of Plants | Create Food | Eternal Quest (Remove Eternal Quest) |
Detect Evil | Fascinate | Dispel Magic | Charm Monster | Demi-Shadow Monsters | Geas (Remove Geas) |
Prozři iluze | Feign Death | Drag From Death’s Door | Illusory Stamina | Dispel Evil | Impersonation |
Odhal magii | Find Traps | Fear | Inter (Exhume) | Feeblemind | Invisible Stalker |
Vyciť nemrtvé | Rozpal kov | Fire Ball | Massmorph | Gaseous Form | Lower Water |
Zamotání | Hold Person | Fly | Minor Creation | Guardian Spirit | Manifest Dream |
Zapomeň | Hypnotic Pattern | Grave Breath | Neutralize Poison | Hold Monster | Mass Suggestion |
Levitující disk | Choke | Growth of Animal | Phantasmal Killer | Hold Undead | Mislead |
Glamour | Improved Phantasmal Force | Growth of Nature | Polymorph Others | Chaos | Move Earth |
Hold Portal | Neviditelnost | Hallucinatory Terrain | Polymorph Self | Illusion | Necrotic Gaze |
Hypnotism | Knock | Haste | Protection from Fire and Lightning | Insect Plague | Part Water |
Okouzli osobu | Know Alignment | Hold Animal | Rainbow Pattern | Looking Glass | Permanent Illusion |
Chill Touch (Předělat na necrotic touch) | Levitate | Infravision | Reassemble | Magic Jar | Protection From Undead |
Chromatic Orb | Locate Object | Invisibility 10' Radius | Rotting Touch | Major Creation | Reincarnation |
Invisibility to Animals | Magic Mouth | Lightning Bolt | Shadow Monsters | Maze of Mirrors | Sacrificial Resurrection |
Světlo (Tma) | Mirror Image | Nondetection | Skeletal Wings | Pass Plant | Shades |
Locate Plant or Animal | Obscuring Mist | Paralysation | Solid Fog | Pass-Wall | Skeletal Army |
Magic Missile | Paralysing Touch | Phantom Steed | Speak with Plants | Projected Image | Spirit Shield |
Marionette | Produce Flame | Protection from Evil 10’ Radius | Sticks to Snakes | Protection from Plants and Animals | Stone to Flesh (Flesh to Stone) |
Pass Undead | Quasimorph | Protection from Normal Missiles | Summon Animals | Quest (Remove Quest) | Through the Looking Glass |
Vizuální iluze | Odolej ohni (Odolej mrazu) | Protection from Poison | Swarm Transformation | Raise Dead (Finger of Death) | Triggered Illusion |
Predict Weather | Seal Tomb (Open Tomb) | Remove Curse (Curse) | Temperature Control | Seeming | True Seeing |
Protection from Evil | Silence 15’ Radius | Rope Trick | Veil of Abandonment | Shadowcast | Undead Regeneration |
Purify Food and Water | Skeletal Steed | Skull Trap | Wall of Bones | Shadowy Transformation | Vision |
Read Languages | Skull Sight | Spectral Force | Wall of Fire | Spirit Vision | |
Read Magic | Zpomal jed | Striking | Wall of Ice | Summon Undead | |
Remove Fear (Cause Fear) | Snake Charm | Suggestion | Wizard Eye | Telekinesis | |
Podpálit (Uhasit) | Speak With Dead | Tree Shape | Teleport | ||
Shield | Spectral Hand | Vampiric Touch | Time Flow | ||
Skull Speech | Warp Wood | Water Breathing | Transmute Rock to Mud (Mud to Rock) | ||
Sleep | Web | Water Breathing (Air Breathing) | Veil of Life | ||
Speak with Animals | Whispering Wind | Wraithform | Visitation | ||
Spook | Wizard Lock | Wall of Gloom | |||
Nemrtvý sluha | Tancující plameny | Wall of Stone | |||
Ventriloquism | Farie fire (AOE varianta) | Wall of Thorns | |||
Wall of Fog | |||||
Hromový vzdor | |||||
Ledový nůž | |||||
Mrazivý dotyk | |||||
Oprav |
Znění kouzel¶
Znění kouzel ti dá k dispozici PJ (Možná bude někdy doplněno) Alternativně lze získat znění kouzel z OSE Advanced a bezplatného doplňku OSE: The Necromancer.
Kouzla 1. třídy¶
Glamour¶
Trvání: 2k6 kol + 2 kola za každou úroveň sesilatele
Dosah: sesilatel
Popis: Sesilatel na sebe vezme iluzorní podobu jiného humanoida. Podoba může buď plně vymyšlena nebo podoba jiného specifického humanoida, kterého se je však třeba při sesílání kouzla dotýkat (v boji může vyžadovat hod na zásah).
- Proporce: Nová podoba by se neměla výrazně lyšit v proporcích od sesilatele. Člověk na sebe nemůže vzít podobu goblina avšak trpaslík by měl být ještě v toleranci. Sesilatel zastřený iluzí si stále zachovává své skutečné proporce.
- Vzhled, hlas a výbava: Jsou čistě na představivosti sesilatele nebo odkoukaných skutečnostech ze zdroje podoby.
- Pozorovatelé: Stvoření, která jsou v pravidelném kontaktu s osobou, která je zdrojem podoby sesilatele. Mohou podstoupit záchranný hod proti ovlivnění mysli a v případě úspěchu si uvědomit, že je něco v nepořádku.
Hromový vzdor¶
Trvání: okamžité
Dosah: sesilatel
Popis: Sesilatel jako svůj poslední vzdor sešle rychlé kouzlo, které tlakovou vlnou shodí všechny stvoření v okolí 2 metrů na zem.
- Rychlé kouzlo: Sesílání kouzla není ovlivněno běžnými postihy na sesílání, jako jsou vzájemné ohrožení nebo nestabilní povrchy.
- Stvoření vyšší úrovně než sesilatel: Mají nárok na záchranný hod proti síle, aby efektu odolali.
- Poškození: Shozeným stvořením je uděleno symbolické 1 poškození za pád na zem. Tohle poškození nemůže zabít.
Ledový nůž¶
Trvání: 1 směna
Dosah: sesilatel
Popis: V ruce sesilatele se vytvoří ostrý nůž z ledu. Nůž uděluje normální fyzické poškození a po vypršení kouzla roztaje. Sesilatel může nožem zaútočit ve stejném kole co jej vyvolal.
Levitující disk¶
Trvání: 3 směny + 1 směna za každou úroveň sesilatele
Dosah: 1 metr
Popis: Kouzlo vyvolá kruvý, mírně vidutý disk magické energie, o průměru 1 metru. Disk se po celou dobu trvání kouzla drží půl metru za sesilatelem a levituej v rovyně pasu sesilatele.
- Náklad: Disk unese až 100 slotů nákladu. Za předpokladu, že daný náklad lze na disku balancovat.
Mluv s mrtvými¶
Trvání: koncentrace až po dobu 1 směny
Dosah: dotyk
Popis: Sesilatel naváže spojení s duší sesnulého humanoida dotýkáním se jeho ostatků. S důkladným soustředěním může sesnulému pokládat otázky a v hlavě uslyší jeho odpovědi. Sesnulý odpovídá stručně.
- Ostatky: Libovolné ostatky po sesnulém. Například hromada kostí nebo třeba noha.
- Znalosti a jazyk: Mrtvý má jen takové znalosti, které měl ve chvíli své smrti. Taktéž mluví a rozumí pouze jazyky, které znal za svého života.
- Stáří ostatků a počet otázek: Jak moc mohou být ostatky sesnulého stará, aby kouzlo fungovalo a kolik může sesilatel položit otázek, záleží na úrovni sesilatele (viz tabulka níže).
Úroveň sesilatele | maximální Stáří ostatků | Počet otázek |
---|---|---|
3 | 1 týden | 2 |
4 | 1 měsíc | 3 |
5 | 1 rok | 4 |
6 - 7 | 10 let | 5 |
8 - 9 | 100 let | 6 |
10+ | Neomezeně | 7 |
Mrazivý dotyk¶
Trvání: instantní
Dosah: dotyk
Popis: Dotyk sesilatele způsobí výboj extrémního mrazu, který působí 1k6 poškození nebo drobné enviromentální efekty. Jako jsou zmražení vody, části provazu, zámků a podobně. Ovlivněná oblast nemůže být objemem větší než než 1 slot.
- Záměr: Sesilatel má nad kouzlem dostatečnou kontrolu, takže hodně záleží na tom co chce kouzlem dokázat. Například někdy může chtít zamrazit ocelový zámek aby šel roztříštit jindy zas jen aby nešel odemknout.
- V boji: Vyžaduje hod na zásah.
Nemrtvý sluha¶
Trvání: 6 směn + 1 směna za každou úroveň sesilatele
Dosah: 9 metrů
Popis: Kouzlo dočasně rozpohybuje humanoidní ostatky do podoby fungujícího nemrtvého, který splní jakýkoliv rozkaz, který mu jeho pán dá.
- Speciální schopnosti: Vytvořený nemrtvý nemá žádné schopnosti, kterými disponoval původní majitel ostatků.
Statistiky: Nemrtvý¶
Lvl: 1, HP: 4, OČ: 12, ToHIT: +0, Hybnost: 6, Z.Hod: 14, Útok: 1x dle zbraně nebo 1k6
Speciální schopnosti:
- Nemrtvý: Imunní vůči efektům ovlivňující hlavně živé (např jedy). Imunní vůči efektům ovládající či čtoucí mysli (jako. okouzlení, zadržení či spánek)
Odhal magii¶
Trvání: 3 směny
Dosah: sesilatel
Popis: Sesilatel očaruje oblast v okolí 18 metrů kolem sebe. Všechno magické v této obalsti, začne světélkovat.
Okouzli osobu¶
Trvání: 1 nebo více dní (viz popisek)
Dosah: 36 metrů
Popis: Jedno člověku podobné stvoření (člověk, elf, trpaslík atd.) nebo humanodní mosntrum musí uspět v záchranném hodu proti ovlivnění mysli a v případě neúspěchu podlehne okouzlení.
- Přátelství: Okouzlené stvoření považuje sesilatele za dobrého přítele a spojence. V případě potřeby se jej bude zastávat nebo jej dokonce bránit.
- Příkazy: Pokud mluví společným jazykem, může sesilatel dávat okouzlenému stvoření příkazy a to je bude následovat. Pokud se však jedná o příkaz, které by stvoření způsobil újmu na zdraví nebo je výrazně proti zásadám, či přesvědčení stvoření, tak automaticky odmítne.
- Omezení: Nefunguje na humanoidní monstra vyšší jak 4. úrovně a nemrtvé.
- Trvání: Okouzlení trvá potencionálně do nekonečna. Avšak ovlivněné stvoření si může pravidelně házet na záchranu proti ovlivnění mysli. Stvoření, které kdykoliv uspěje v záchranném hodu proti tomuto kouzlu, automaticky ví, že bylo okouzleno nebo že se o jeho okouzlení někdo pokusil. Četnost hodů záleží na rozumu stvoření.
- Rozum 3 - 8: Stvoření může házet na záchranu každý měsíc.
- Rozum 9 - 12: Stvoření může házet na záchranu každý týden.
- Rozum 13 - 18: Stvoření může házet na záchranu každý den.
Oprav¶
Trvání: okamžité
Dosah: dotyk
Popis: Opraví nemagický předmět o maximální velikosti 3 sloty za předpokladum, že jsou k dispozici všechny jeho součásti nebo dostatek podoného materiálu. Alternativně může opravit praskliny v neživém materiálu adekvátní velikosti.
- Léčení: Kouzlo může být použito k vyléčení 1k6+1 životů golemů a jiných podobných stvoření (dle uvážení PJ).
Podpálit (Uhasit)¶
Trvání: okamžité
Dosah: 9 metrů
Popis: Proudy žhavých jisker, 1 proud za úroveň sesilatele, zamíří k jednomu nebo více cílům v dosahu. Proud jisker zapálí každý hořlavý materiál, který zasáhne. Stvoření musí uspět v záchranném hodu proti magii, jinak obdrží 1 poškození za každý proud co na ně cílil.
Obrácená varianta: Uhasit¶
Popis: Magická síla okamžitě uhasí ohně v dosahu, 1 oheň za úroveň sesilatele. Oheň nesmí být větší než táborák nebo rozpálený krb. Pokud je hořící předmět, jako například pochodeň, součást výbavy nějakého stvoření. Stvoření má nárok na záchranný hod proti magii, aby kouzlu odolalo.
Prozři iluze¶
Trvání: 3 směny
Dosah: dotyk
Popis: Očarované stvoření rozpozná iluze na vzdálenost 3 metry za každou úroveň sesilatele.
Spánek¶
Trvání: 4k4 směn
Dosah: 72 metrů
Popis: 2k8 úrovní stvoření, 4. nebo nižší úrovně, dle sesilatelova výběru. Podstoupí záchranný hod proti ovlivnění mysli a v případě neúspěchu usnou tvrdým magickým spánkem. Nefunguje na nemrtvé.
- Výběr cílů: Sesilatel musí vybrat cíle kouzla předtím, než si hodí na počet ovlivněných úrovní. Kouzlo první ovlivní stvoření nejnižší úrovně. Pro účely vyhodnocení, jsou stvoření nižší jak 1. úrovně považována za stvoření 1. úrovně. Přebytečné nepřiřazené úrovně jsou ztraceny.
- Zabití: Uspaná stvoření, lze ve většině případů okamžitě zabít bodnou nebo sečnou zbraní.
- Probuzení: Očarovaný cíl probudí pouze zacloumání nebo bolest.
Světlo (Tma)¶
Trvání: 6 směn + 1 směna za každou úroveň sesilatele
Dosah: 36 metrů
Popis: Kouzlo vytvoří magický zdroj světla, který poskytuje světlo v okolí 9 metrů kolem místa seslání. Světlo je o něco jasnější než pochodeň avšak není silné jako sluneční světlo. Světlo lze také seslat na předmět a to jej učiní přenosným.
- Záblesk: Sesilatel může během trvání kouzla proměnit vyvolané světlo v silný záblesk. Všichni v okolí 9 metrů, kdo mají tento záblesk v zorném poli (mimo sesilatele). Musí uspět v záchranném hodu proti magii nebo být na 1k4 kol oslněn. Oslnění poskytuje postih -2 k zásahu. Vyvoláním záblesku je kouzlo ihned ukončeno.
- Světlo vs tma: Světlo lze seslat na vyrušení kouzel tma a věčná tma.
Obrácená varianta: Tma¶
Popis: Kouzlo vytvoří magický zdroj absolutní tmy, která se rozpíná do okolí 9 metrů kolem místa seslání. Tma zastíní všechny zdroje světla (včetně magických zdrojů světla) a efektivně oslepí všechna stvoření v oblasti (včetně těch se schopností vidět ve tmě). Tmu lze také seslat na předmět a to ji učiní přenosnou.
- Tma vs světlo: Tmu lze seslat na vyrušení kouzel světlo a věčné světlo.
Vizuální iluze¶
Trvání: koncentrace
Dosah: 72 metrů
Popis: V krychlové oblasti o délce hrany 6 metrů se zjeví čistě vizuální iluze čehokoliv, co si sesilatel zamane. Iluze může být cokoliv přes změnu vzhledu zasažené oblasti až po iluzorní útok či monstrum. V žádném případě však iluze nemůže opustit vymezenou oblast ve které byla vyvolána.
- Monstrum: Jakékoliv iluzorní monstrum má vždy OČ 10 a při úspěšném zásahu se rozplyne. Rozplynutím monstra si cíl uvědomí, že se jedná o iluzi.
- Zranění: Jakákoliv zranění způsobená iluzemi nejsou skutečná a to včetně smrti. Pokud například cíl jako součást iluze zkamení, tak je pouze paralyzován. Pokud zemře, upadne pouze do bezvědomí. Takové stavy netrvají déle než 1k4 směn. Stvoření, které je zraněno iluzí má nárok na záchranný hod proti kouzlům. Uspěje-li, uvědomí si, že se jedná o iluzi a ta na něj přestane působit (včetně obdržených zranění).
- Rozplynutí: Nejedná-li se o útok či monstrum, iluze se při dotyku rozplyne.
- Iluze vymyšleného: Iluze napodobující něco co sesilatel nikdy předtím neviděl. Poskytuje výhodu k případným záchranným hodům či ověření morálky, které iluze mohla způsobit.
Vyciť nemrtvé¶
Trvání: 3 směny
Dosah: sesilatel
Popis: Kouzlo umožní sesilateli vycítit přítomnost nemrtvých v okolí 18 metrů kolem sebe. Kouzlo neposkytuje informace o typu nebo přesné poloze nemrtvého. Pouze přibližný směr.
- Překážky: Kouzlo neprojde více jak metrem hlíny, půl metrem kamene nebo tenkou vrstvou kovu.
Zahoj lehká zranění (Způsob lehká zranění)¶
Trvání: okamžité
Dosah: dotyk
Popis: Kouzlo dotykem vyléčí 1k6+1 životů a paralýzu.
- Nemrtví a démoni: Kouzlo způsobí 1k6+1 poškození. V boji vyžaduje hod na zásah.
Obrácená varianta: Způsob lehká zranění¶
Efekt na nemrtvé(a démony) a na živé se přehodí.
Zamotání¶
Trvání: 1 směna
Dosah: 24 metrů
Popis: Všechny kytky, trávy a stromy v okolí 6 metrů kolem místa sesílání, se pokusí svázat všechna stvoření v zasažené oblasti. Zasažená stvoření mají nárok na záchranný hod proti kouzlům. Pokud selžou jsou svázány a nemohou se hýbat. Pokud uspějí jejich hybnost v očarované oblasti je snížena na polovinu.
Zapomeň¶
Trvání: okamžité
Dosah: 9 metrů
Popis: Očarované stvoření musí uspět v záchranném hodu na ovlivnění mysli nebo zapomenout všechno co se odehrálo od teď po určitou dobu v minulosti. Maximální úsek času, který může cíl zapomenout, je dán úrovní sesilatele. Dle tabulky níže.
Úroveň sesilatele | Maximální zapomenutý Časový úsek |
---|---|
1 - 2 | 1 směna |
3 - 5 | 1 hodina |
6+ | 1 den |
- Zapomenuto ale nevymazáno: Kouzlo vzpomínky nevymaže, jen je magicky uzamče. Metody rušení magie mohou vzpomínky znovu odemknout.
Kouzla 2. třídy¶
Neviditelnost¶
Trvání: Pernamentní ale může být zlomena
Dosah: 72 metrů
Popis: Sesilatel, stvoření nebo objekt v dosahu se stane neviditelným včetně své výbavy. Pokud subjekt zaútočí nebo sešle kouzlo, neviditelnost skončí.
- Světlo: Neviditelný zdroj světla stále vrhá viditelné světlo.
Odolej ohni (Odolej mrazu)¶
Trvání: 1 směna za každou úroveň sesilatele
Dosah: dotyk
Popis: Očaruje stvoření takovým způsobem, že extrémní horka a nemagické plameny nepůsobí stvoření žádná poškození. Stvoření cítí jen příjemné teplo.
- Magické plameny: jako jsou dračí oheň či ohnivá kouzla jsou však jiný případ. Očarované stvoření má bonus +2 k záchranným hodům proti těmto efektům a obdrží jen poloviční poškození.
Obrácená varianta: Odolej mrazu¶
Stejné jako odolej ohni jen platí pro mráz a mrazivá kouzla.
Povzbudit (Unavit)¶
Trvání: 6 směn
Dosah: 18 metrů
Popis: Spojenci v okolí 3 metrů kolem místa seslání získají bonus +1 k zásahu, poškození a morálce.
Obrácená varianta: Unavit¶
Na místo spojenců funguje na nepřátele a uděluje postih -1 k zásahu, poškození a morálce.
Rozpal kov¶
Trvání: 7 kolo
Dosah: 9 metrů
Popis: Všechny kovové předměty ve výbavě stvořeních, ne větších než člověk, se začnou pomalu rozpalovat do běla. Cílem kouzla může být až tolik stvoření kolik je úroveň sesilatele/2 nebo stejný počet předmětů ve výbavě větších stvoření. Rozpálení a vyhasnutí předmětů probíhá v 7-mi kolech dle následující tabulky.
Kolo | Stupeň rozpálení | Efekt |
---|---|---|
1 | Horký | Předměty jsou nepříjemné na dotek |
2 | Pálivý | Předměty způsobí 1k4 poškození |
3 | Žehnoucí | Předměty způsobí 1k6 poškození, pokud se předmět dotýká hořlavého amteriálu, začne hořet. |
4 | Rozpálený do běla | Předměty způsobí 1k8 poškození, pokud se předmět dotýká hořlavého amteriálu, začne hořet. Popálený musí uspět v zácranném hodu proti smrti jinak obdrží postižení. |
5 | Žehnoucí | Předměty způsobí 1k6 poškození, pokud se předmět dotýká hořlavého amteriálu, začne hořet. |
6 | Pálivý | Předměty způsobí 1k4 poškození |
7 | Horky | Předměty jsou nepříjemné na dotek |
- Postižení: Při neúspěšném záchranném hodu cíl obdrží postižení dle místa, kde ho předmět popálil. Noha nebo ruka: nepoužitelná na 2k4 dní. Tělo: vážné oslabení po dobu 1k4 dní (polovičná rychlost, neschopnost nosit zbroj, sesílat kouzla nebo bojovat). Hlava: bezvědomí 1k4 směn.
- Vyhnutí se poškození: Lze zahozením rozžhaveného předmětu nebo jeho ponořením do vody či sněhu. Také magické kovové předměty mají nárok na záchranný hod proti magii, aby se efektu kouzla vyhnuli.
Tancující plameny¶
Trvání: 1 kolo za každou úroveň sesialtele.
Dosah: sesilatel
Popis: Kolem ramen sesilatele vzplanou tancující plameny. Sesilatel může každé kolo trvání kouzla. Přikázat plamenům, aby sežehli stvoření do vzdálenosti 12 metrů. Stvoření musí uspět v záchranném hodu proti magii, jinak obdrží 1k6 poškození.
- Sežehnutí: Je volná akce, kterou může sesilatel použít jedenkrát během svého tahu. Včetně tahu, kdy bylo kouzlo vyvoláno. Sežehnutí není ovlivněno běžnými postihy na sesílání, jako jsou vzájemné ohrožení nebo nestabilní povrchy.
Zadrž osobu¶
Trvání: 1 směna za každou úroveň sesilatele
Dosah: 36 metrů
Popis: Až 3 člověku podobná stvoření (člověk, elf, trpaslík atd.) nebo humanodní mosntra musí uspět v záchranném hodu proti ovlivnění mysli a v případě neúspěchu stuhnou a jsou paralizovány.
- Počet cílů: Pokud je kouzlo cíleno jen na 2 stvoření, mají tato stvoření postih -1 k záchrannému hodu na odolání. Pokud je cílem jen 1 stvoření, tento postih je -2.
- Omezení: Nefunguje na humanoidní monstra vyšší jak 4. úrovně a nemrtvé.
Zpomal jed¶
Trvání: 1 hodina za každou úroveň sesialtele.
Dosah: dotyk
Popis: Efekty jedu na očarovaný subjekt jsou výrazně zpomaleny. Poskytujíc čas na nalezení protilátky.
- Efekt jedu: Pokud jed působil poškození nebo smrt, tak očarovaný subjekt dostává 1 poškození za směnu avšak tohle poškození jej nemůže zabít. Jiné efekty jedu jsou po dobu trvání kouzla potalčeny. Pokud má jed omezené trvání, jeho trvání je prodlouženo o délku trvání tohoto kouzla.
- Stvoření zabité jedem: Stvoření, které zemřelo na následky jedu v posledních tolika směnách, kolik je úroveň sesialtele. Může být tímto kouzlem přivedeno zpět k životu (s 1 životem).
- Konec kouzla: Po konci kouzla se efekt jedu znovu plně projeví. Pokud byl cíl mrtev, znovu zemře.
Zvířecí přítel¶
Trvání: pernamentní
Dosah: 3 metry
Popis: Sesilatel se může pokusit okouzlit běžné ne agresivní zvíře tím, že mu nabídne jeho oblíbené jídlo. Vezme-li si zvíře nabízené jídlo, musí uspět v záchraném hodu na ovlivnění mysli. Pokud selže bude jen v klidu stát dokud sesilatel nedokončí tento hodinový vázací rituál.
- Zvíře: Nesmí být vyšší úrovně než sesilatel a nesmí mít vyšší než zvířecí inteligenci.
- Přátelství: Po dokončení rituálu se zvíře stane dobrým přítelem sesilatele. Bude jej všude následovat a pokud je toho schopno i bránit. Zvíře si však zachovává svou náturu a sesilatel nad ním nemá přímou kontrolu.
- Tréninkové období: První 3 měsíce může být očarované zvíře naučeno až 6 jednoduchých triků (podobně jako doemstikovaná zvířata). Naučení triku trvá 1 týden. Pokud je během tohoto období zvíře necháno o samotě déle jak 3 dny. Opět zdivočí a kouzlo se ukončí. Zvíře se může učit i přeučovat triky po konci tohoto období avšak to vyžaduje služby profesionála.
- Loajalita a maximum očarovaných zvířat: Je odvozen od osobnosti sesilatele. Zároveň však součet úrovní očarovaných zvířat nesmí být vyšší než dvojnásobek úrovně sesilatele.
Kouzla 3. třídy¶
Přízračná forma¶
Trvání: 1 směna
Dosah: sesilatel
Popis: Sesilatel se, včetně své výbavy, promění na poloprůhledný přízrak. Tento přízrak sice nelétá ale vznáší se lehce nad zemí. Jeho polo-fyzická forma mu umožňuje se protáhnout malými škvírami a otvory (jako je třeba klíčová dírka).
- Akce: V přízračné formě nelze manipulovat fyzický prostor lze však sesílat kouzla. V Přízračné formě lze také útočit ale pouze jen na ostatní přízračná stvoření (jako třeba duchy).
- Nezranitelnost: Přízrak mohou zranit pouze magické útoky a jiná přízračná stvoření.
- Nemrtví: Nemrtví nižší jak 10. úrovně si nebudou přízraku všímat, jelikož jej budou považovat jen za nějakého ducha. Nemrtví 10. a vyšší úrovně mohou uspět v záchranném hodu proti kouzlům s postihem - 4 a rozpoznat, že se jedná o iluzi.
Kouzla 4. třídy¶
a - z
Kouzla 5. třídy¶
a - z
Mocná kouzla¶
a - z