Skip to content

Mág

Image title

Mágové začínají svou cestu dobroduha jako zranitelní a slabí knihomolové, kteří teprve začali oběvovat tajemství magie. Ze začátku ovládají jen pár kouzel z knihy co dostali od svého mistra, což je činí snadným terčem pro zkušenější nepřátele. Avšak s každým novým získaným kouzlem jejich moc roste. Postupem času mág dokáže ohýbat samotnou realitu, rozproudit elementární síly a sesílat zničující kouzla. Povolání mága je vhodné pro kohokoliv, kdo se chce ponořit do zkoumání magie a rád vymýšlí neotřelá řešení problémů.

Tabulka postupu

ÚROVEŇ HP Bonus k zásahu Z.Hod
1 2+1k6+MOD Výdrž +0 16
2 +1k4+MOD Výdrž +1 15
3 +1k4+MOD Výdrž +1 14
4 +1k4+MOD Výdrž +2 13
5 +1k4+MOD Výdrž +2 12
6 +1k4+MOD Výdrž +3 11
7 +1k4+MOD Výdrž +3 10
8 +1k4+MOD Výdrž +4 9
9 +1k4+MOD Výdrž +4 8

Tabulka sesílání

*/** 1 2 3 4 5 MK
1 2 - - - - -
2 3 - - - - -
3 3 1 - - - -
4 3 2 - - - -
5 4 2 1 - - -
6 4 2 2 - - -
7 4 3 2 1 - -
8 4 4 2 2 - -
9 4 4 3 2 1 1***

* Úroveň mága

** Třída kouzla

*** Má speciální podmínky

Schopnosti povolání

Trénované zbraně: Základní zbraně, nože a 1 malá zbraň vlastního výběru

Trénovaná brnění: Žádné

Bonus k záchraně: +3 proti magii

Extra výbava: Kniha kouzel (1 slot)

Vyciť magii

Mág se může pokusit vycítit magické vibrace, obklopující všechny magické předměty, stvoření či místa s HU 5.

  • Požadavky: Mág se musí dotýkat analyzovaného subjektu podobu 1 směny a nebýt u toho rušen.
  • Opakování: Mág může tuto schopnost opakovat kolikrát chce. Avšak každé opakování zabere 1 směnu soustředění.
  • Tajný hod: Na úspěch háže PJ
  • Automatický úspěch: Má-li mág čas na hodinovou nerušenou meditaci se subjektem, automaticky uspěje.
  • Vylepšení: HU této schopnosti se sníží o 1 na 3., 6. a 9. úrovni.

Arkanum

Mág dokáže číst v magii jako v otevřené knize a díky tomu zvládne rozluštit magické texty, rozšifrovat magické grimoáry jiných kouzelníků, porozumět efektům probíhajících kouzel nebo zjistit nějaké informace o stvořeních, která vznikla za pomocí magie. Všechno s HU 5.

  • Požadavky: Mág musí vědět, že daný subjekt je magický nebo magického původu, než se může o tuto schopnost pokusit. U zjevných kouzelných efektů je to jasné. Ale v jiných případech může být nutné první použít schopnost vyciť magii.
  • Trvání použití: Jak dlouho zabere použití této schopnosti záleží především na využití. Vybavení si informací o magickém monstru může být otázkou 1 běžné akce. Zatím co rozluštění magického textu či porozumění efektu probíhajícího kouzla může zabrat 1 směnu nebo více. Výsledně pak aktivity jako je rozluštění grimoáru jiného kouzelníka či úplné porozumění magickému předmětu může trvat i několik dní.
  • Neúspěch: Magický efekt, je mimo mágovo chápání. O další porozumění danému efektu se může pokusit až s dosažením nové úrovně.
  • Učení kouzel ze svitků: Pokud svitek obsahuje kouzlo úrovně, které mág umí seslat. Mág může strávit hodinu času, aby se pokusil přijít na to, jak bylo vytvořeno kouzlo na svitku a tím se ho naučit. Svitek je následně zničen. Nezávisle na tom, zda se učení podařilo nebo ne.
  • Vylepšení: HU této schopnosti se sníží o 1 na 3., 6. a 9. úrovni.

Magie

Mág disponuje schopností používat magii. To znamená, že umí aktivovat magické hůlky, některé magické hole, sesílat kouzla z magických svitků a také učit se vlastní kouzla a sesílat je za pomocí zaříkaní a magických gest.

  • Kinha kouzel: Mág začíná hru s knihou kouzel, která obsahuje 2 kouzla 1. třídy a 1 kouzlo 2. třídy, kterou nejspíše dostal od svého mistra. Hráč si může vybrat knihu kouzel z tabulky níže. Pokud hráč nechce ani jednu z nabízených knih. PJ mu přidělí knihu s náhodnými kouzly.
  • Magický výzkum: Ve volné chvíli se může mág zabývat magickým výzkumem. Ten se může týkat čehokoliv magického. Přes objevování nových kouzel a magických rituálů až po výrobu magických předmětů. Více o magickém výzkumu zde.
  • Sesílání kouzel: Každý den může mág seslat tolik kouzel, kolik určuje tabulka sesílání výše. Aby znovu nabral síly musí mít mág možnost si odpočinout do dalšího dne (aspoň 8 hodin spánku). Detailní pravidla o kouzlení najdeš v zde.
  • Učení se nových kouzel: Mág se může naučit další kouzla od různých mentorů, studováním magických svitků či dešifrování cizích grimoárů nebo magickým výzkumem.
  • Maximum kouzel: Počet kouzel, které se mág může naučit, odpovídá hodnotě jeho dovednosti rozum. Pokud mág získá kouzlo a překročí tuhle hranici, musí některé naučené kouzlo zapomenout (Ideálně ho před zapomenutím zapíše do grimoáru).

Upcasting (Úroveň 3)

Od 3. úrovně může mág používat sesílání vyšších třídy na sesílání kouzel nižších tříd. To však nemá inherentní dopad na sílu kouzla.

  • Příklad: pokud mág zná kouzlo první třídy a umí během jednoho dne seslat 2 kouzla první třídy a jedno kouzlo druhé třídy. Může všechna 3 tato seslání použít na seslání daného kouzla první třídy.

Mocná magie (úroveň 9)

Od 9. úrovně mohou mágové sesílat mocná kouzla. To jsou kouzla vyšší než páté třídy. Na rozdíl od běžných kouzel. Mocná kouzla lze sesílat jen 1x týdně a jednotlivá kouzla mohou mít další požadavky a omezení.

Knihy kouzel

Název knihy Kouzla 1. třídy Kouzlo 2. třídy
Lexicon Aureum Světlo, Zahoj lehká zranění Povzbudit
Nex Arcanum Vyciť nemrtvé, Nemrtvý sluha Mluv s mrtvými
Voces Silvarum Zvířecí přítel, Zamotání Zpomal jed
Flamma Aeternum Podpálit, Uhasit Tancující plameny
Gelida Mysteria Ledový nůž, Mrazivý dotyk Odolej mrazu
Somnium Mentis Spánek, Prozři iluze Zadrž osobu
Materia Structura Levitujici disk, Oprav Rozpal kov
Siarë Eldaron Zapomeň, Glamour Neviditelnost