Skip to content

Zloděj

Image title

Zloději jsou nepředvídatelní oportunisti, kteří za pomocí svých šikovných rukou a hbitých reflexů, ukradnou všechno co si zamanou. Žádná zlodějna jim není cizí a to bez zanechání stop. Když příjde na nejhorší, nůž do zad vyřeší veškeré problémy. A co zákony? Pro zloděje jsou to spíš taková neohrabaná doporučení. Povolání zloděje je vhodné pro každého kdo má rád všechny své akce důkladně promyšlené a nechce se zbytečně omezovat pravidly.

Tabulka postupu

ÚROVEŇ HP eXPERTÍZA Bonus k zásahu Z.Hod
1 2+1k6+MOD Výdrž 0 +0 16
2 +1k4+MOD Výdrž 0 +1 15
3 +1k4+MOD Výdrž 1 +2 14
4 +1k4+MOD Výdrž 1 +2 13
5 +1k4+MOD Výdrž 2 +3 12
6 +1k4+MOD Výdrž 2 +4 11
7 +1k4+MOD Výdrž 3 +4 10
8 +1k4+MOD Výdrž 3 +5 9
9 +1k4+MOD Výdrž 4 +6 8

Schopnosti povolání

Trénované zbraně: Základní zbraně, malé a střední zbraně

Trénovaná brnění: Lehké zbroje

Bonus k záchraně: +3 na úhyb a OČ proti pastím

Zlodějská hantýrka

Zloděj ovládá sadu posunků symbolů a slovních spojení, které mu umožňují zamaskovat tajné zprávy do běžných konverzací.

Cech (Dobrovolné)

Zloděj může být členem cechu zlodějů. To mu přináší určité povinnosti ale i výsady.

  • Úkoly: Zloděj si může z cechu vyžádat úkol nebo mu může být úkol sám přiřazen. Za splnění úkolu zloděj obdrží černou minci. Opakované nesplnění či odmítnutí úkolu může znamenat exkomunikaci (rozsudek smrti).
  • Černá mince: Má přibližnou hodnotu 1 zlatý a lze ji využít přes konexe v kterékoliv větší osadě nebo zasláním žádosti do cechu na nákup výbavy nebo najmutí pomoci či služby na jeden specifický úkol. Směna probíhá vždy 1:1 v případě pořizování výbavy, nesmí cena výbavy přesáhnout 1 zlatý.

Interakce s cechem

Veškeré jiné interakce s cechem, jsou čistě v režii PJ.

Přepadení

Zloděj je expertem v hledání slabých míst nic netušících nepřátel a dokáže tato slabá místa efektivně zasáhnout z blízka svým nožem.

  • Podmínky: Útok musí probíhat zezadu nožem a stvoření si nesmí být vědomo zlodějovi přítomnosti (Stačí pokud je zloděj ukryt ve stínu či se úspěšně proplížil ke stvoření. Nelze však použít opakovaně v boji).
  • Cíl útoku: Může být libovolné člověku podobné stvoření nebo libovolné stvoření, které není více jak 2x větší jak člověk (PJ může povolit speciální okolnosti).
  • Bonusy a poškození: Zloděj má při takovém útoku bonus +4 k zásahu a jeho útok uděluje 9 (+ modifikátory) poškození.
  • Vylepšení: Každou 3. úroveň (3, 6, 9) se poškození zvedá o 6.

Zlodějské schopnosti

Zloděj disponuje sadou schopností, které mu usnadňuj jeho povolání. Na první úrovni umí zloděj každou z těchto schopností vykonávat s HU 6. Dále však může investovat body specializace a tím snížit HU o 1 až na minimální HU 2.

  • Úroveň 1: Zloděj začíná hru se 4-mi body specializace, které si může rozdělit do svých schopností dle svého uvážení.
  • Další úrovně: Každou další úroveň obdrží zloděj další 2 body specializace.

Eskamotáž

Zloděj se může pokusit ukrást malý předmět (max. velikost 1 slot) ve výbavě cíle nebo se pokusit o jiný eskamotérský trik. Jako nechat zmizet předmět v ruce nebo nenápadně podsunout jed do pití.

  • Modifikace obtížnosti: Každé 2 úrovně cíle (případně pozorovatele) nad úroveň zloděje, udělují kumulativní postih -1 k hodu na úspěch.
  • Přirozená 1: Zloděj neuspěje a musí uspět v záchranném hodu na úhyb nebo být odhalen.

Manipuluj mechanizmus

Zloděj se může pokusit odemknout zámek nebo zneškodnit malou mechanickou past (např. v zámku nebo poklopu).

  • Opakování: Manipulace mechanizmu trvá 1 směnu a vyžaduje zlodějské náčiní.
  • Přirozená 1: Pokud se jedná o zámek, tak je zámek mimo schopnosti zloděje a musí s opakováním počkat do dosažení nové úrovně. Jedná-li se o past, ta se spustí.

Prohledat

Funguje jako vnitřní průzkum popsán v základních schopnostech.

Skrývání ve stínech

Zloděj se může pokusit ukrýt i na místech kde není jiný úkryt než stín. Po ukrytí se také může nenápadně pohybovat.

  • Nenápadný pohyb: Při neúspěšném hodu na překvapení (při plížení), se může zloděj pokusit o ověření této schopnosti aby zůstal skryt.
  • Omezení zbroje: HU schopnosti se zvedá o 2 za každý stupeň zbroje nad lehkou, kterou má zloděj na sobě při provádění této schopnosti.

Šplhání po stěnách

Zloděj se může pokusit šplhat po stěnách bez očividných úchytů rychlostí až 25 metrů za směnu.

  • Jednoduché podmínky: V jednoduchých podmínkách jako je třeba, rozvětvený strom nebo šplhání po laně. Zloděj v této schopnosti automaticky uspěje a to i ve vypjatých situacích jako je třeba boj, kdy by ostatní museli házet na ověření dovednosti.
  • Delší šplhání: Ověřovací hod je potřeba za každých šplhaných 25 metrů.
  • Neúspěch: Neúspěch znamená, že tuhle směnu nenašla postava žádné vhodné úchyty a zůstala tedy na místě.
  • Přirozená 1: Zloděj musí uspět v záchranném hodu na úhyb nebo spadnout.
  • Omezení zbroje: HU schopnosti se zvedá o 2 za každý stupeň zbroje nad lehkou, kterou má zloděj na sobě při provádění této schopnosti.

Expertíza (úroveň 3)

Od 3. úrovně může zloděj jedenkrát denně použít svou exprtízu a tím přehodit nějaký svůj výsledek ověření dovednosti či schopnosti, hodu na zásah nebo záchranného hodu.

  • Vylepšní (5., 7. a 9. úroveň): Extra použití.

Asasín - varianta zloděje

Varianta zlodějě soustředěná na boj, infiltraci a nenápadnou vraždu. Vhodná spíše pro příběhy odehrávající se převážně v civilizaci.

Změny

  • Kostka života: Od 2. úrovně háže asasín na životy 1k6 na místo 1k4.
  • Trénované zbraně: Asasín je trénovaný se všemi zbraněmi.
  • Přepadení: Asasín může použít schopnost přepadení s libovolnou zbraní (včetně střelných) a pro splnění podmínek stačí, když si cíl není vědom asasínovi přítomnosti (opakované schování se v probíhajícím boji však stále nestačí). Pokud navíc asasín zasáhne cíl z přepadení, cíl musí uspět v záchraném hodu proti smrti modifikovaný postihem ve výši polovinou úrovně asasína, jinak zemře. V případě úspěchu cíl obdrží pouze poškození za přepadení.
  • Nedostupné schopnosti: Asasín nedisponuje schopnostmi eskamotáž, manipuluj mechanizmus a prohledat.
  • Získané schopnosti: Asasín navíc disponuje schopnostmi odezírání ze rtů, šaráda a práce s jedy

Šaráda

Asasín se může pokusit dokonale napodobit libovolného představitele své nebo podobné rasy (i opačného pohlaví) a to včetně dokonalého napodobení hlasu a nuancí.

  • Cíl napodobení: Asasín musí znát chování, vzhled a hlas cíle, za který se chce vydávat. Případně jen jeden z těchto požadavků pokud stačí pro danou situaci (Například hlas přes zavřené dveře).
  • Převlek: Připravení převleku trvá 1 hodinu a vyžaduje maskovací sadu.
  • Tajný hod: Ověření této schopnosti je tajné a hází jej PJ.
  • Neúspěch: Pokud asasín neuspěje, tak je někdy v průběhu své šarády odhalen.
  • Opakování hodu: V případě, že je zamaskovaný asasín důkladně prověřen někým kdo cíl šarády zná. Hod na úspěch se musí opakovat (Například muž políbí manželku, která je ve skutečnosti asasín v přestrojení).
  • Omezení zbroje - V závislosti na kontextu se může HU schopnosti se zvedá o 2 za každý stupeň zbroje.

Práce s jedy

Asasín podávající či aplikující jed na zbraň se může pokusit o ověření této schopnosti. Pokud uspěje aplikovaný jed se nepoužije celý a lze ho znovu použít.

  • Limit opakování: S jedné dávky jedu lze touto schopností dostat maximálně 3 použití.